søndag 21. august 2011

Bestemorssruter


Litt håndarbeid nå i sommer. Min gamle babydukke "Annabelle" har fått Setesdalsbunad til ære for min bedre (?) halvdel som stammer derfra. En liten rødhåret dukke som har måttet repareres et stort antall ganger...til og med hodet datt av ved en anledning - skrekk og gru! Men det var da hun var overgitt mine barnehender...nå skal hun bare få sitte på prydplassen i stuen og se fin ut ;)

Ved kjøkkenbordet har minstemann en liten krakk han sitter på under måltidene, og ellers, når det passer ham. Denne - som i sin tid er laget av bestefaren hans - har fått et heklet trekk av store bestemorsruter. Dette syntes han var helt strålende og helt på sin plass :)

Har hatt helt dilla på å hekle bestemorsruter i det siste, nå er musklene i nakken ganske ødelagt og forbasket som det er, så blir det andre sysler i en ukes tid framover.

Tror jeg skal sy meg en rispose til nakken...når den er bedre ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thank you for leaving a few words, I love your comments