lørdag 21. mai 2011

kjolen som krympet!

En gang for endel år siden kjøpte jeg en nydelig lang sort kjole til et julebord. Den satt som et skudd og med høye sorte støvletter, ja syntes jeg var ganske flott selv ;). Men, så er det dette merkelige fenomenet med kjoler da, at de som regel krymper på uforklarlig vis der de henger i klesskapets mulm og mørke. Rare greier...! Nå ja, da jeg nå tok fram denne kjolen i disse konfirmasjonstider, med det for øye å la den komme til heder og verdighet igjen, så hadde den virkelig gått hen og krympet! Jeg lignet vel mest en huggorm som hadde fått i seg en grapefrukt på midten, og det ble nesten skilsmisse av det hele, da mannen hadde tydelig vondt for å holde den hardt innestengte latteren sin godt nok skjult! Neimen om det er MIN feil at den kjolen hadde krympet!!!

Da var det bare å ta fram kreativiteten! Penger vokser ikke på trær når man er kronisk syk og har en kranglete kropp, men med saks, nål og tråd, masse knappenåler og et flott stykke rosestoff, så skal det nok bli konfirmasjonskjole lell ;). Den er ikke helt ferdig, mangler sømmen nederst, men jeg rekker vel det på ei uke skulle jeg tro :)
Ha en strålende flott helg og nyt våren, uansett vær og vind :) 

2 kommentarer:

  1. Heisann!!

    Så koslig du vil bli følger hos meg,håper du vil trives:)
    Du er følger på salgsbloggen min!!Den andre bloggen min er mer oppdatert med tips,ideer,interiør og hverdagsliv om du vil ta en titt er det http://hobbyvimsa.blogspot.com eller det er en link inne på salgsbloggen..

    Dette med krympetrollet oppleves her også:)Kjekt når en kan sy selv og fikse:)

    Ha en fin lørdag!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  2. Hei hei :)da smetter jeg innom den andre bloggen din og tar en kikk :)Ha en flott dag, klem fra Sørlandet

    SvarSlett

Thank you for leaving a few words, I love your comments