mandag 2. mai 2011

Roadkill

Se hva jeg fant i veikanten en ettermiddag!!! (Ja jeg vet at lerretet er opp-ned, men det skal ut av rammen, så det spiller ingen rolle;) Bitene som mangler i det ene hjørnet har jeg tatt vare på. Så heldig kan man altså være en helt vanlig søndagsettermiddag. Der kommer familien Helle kjørende i rolig prat, da mor plutselig hyler STOPP! DEN DER ER MIN! Heldigvis er mannen min en liten skrotnisse han også, så han lystret og kjørte forfjamset inn til siden. Mor hoppet lynraskt ut av bilen for å beskue funnet sitt...joda, dette kunne absolutt bli til noe! Og dermed åkte skatten min inn i bilen i en fart. Ingen gidder protestere på hva jeg drar med meg hjem lenger, de har forstått at det ikke nytter...så det så ;)
Planen videre for denne rammen er i første omgang å reparere skadene og fjerne lerretet. Deretter skal den pusses forsiktig, renses og tilslutt males - hvit sier den - javel sier jeg, ingen diskusjon der. Hadde først håpet å kunne ha et speil i den, men innser nå at rammen ikke vil kunne tåle vekten av et så stort stykke speilglass (er rundt en meter bred). Vi pratet litt (rammen og jeg) og kom fram til at en oppslagstavle for barnetegninger kunne bli en riktig hyggelig løsning. Det jeg da må gjøre, er å lime skumgummi på en plate og trekke den i en gammel striesekk jeg har, litt røft og litt romantisk pynt på veggen. Blir absolutt en mer spennende løsning enn de fire Ikea rammene jeg har barnetegninger i nå :)))

1 kommentar:

  1. Roadkill :-) hihi :-)

    den blir sikkert flott :-)
    husk å vise oss bilde :-)

    SvarSlett

Thank you for leaving a few words, I love your comments