søndag 24. juli 2011

The greatest flaw of evil is that it always underestimates the power of good! M.E.O.

Så har det skjedd, i vårt trygge lille land, en terrorist har tatt livet av mange av våre landsmenn! Helt ufattelig, helt meningsløst, helt totalt forferdelig! Kjære Gud, send trøst til alle de som er rammet, ta godt vare på alle som ikke fikk fortsette livet sitt her i vakre lille Norge. Kjenner at øynene blir blanke, tristheten har fulgt meg konstant siden nyhetene trengte gjennom til min søvninge hverdag med rutiner og bagateller.

Så var det altså en "Nordmann" og ikke en fundamentalistisk muslim som ville så mange uskyldige så inderlig vondt! Jeg skriver "Nordmann" fordi hvem ER egentlig en Nordmann? Hvem er våre landsmenn? Denne terroristen (som jeg ikke verdiger å bruke navnet til engang) er ikke det! En Nordmann defineres ikke utifra hudfarge eller religion - men utifra hva han eller hun har i sitt hjerte!

Noen har reagert negativt på at flagget vårt blir brukt i så mange sammenhenger nå, "ja nå hadde han vært fornøyd, når flagget blir brukt overalt" som noen sa. Da blir jeg utrolig forundret! Det vakre flagget vårt skal ikke bli et symbol for fundametalister! Men et symbol på frihet og brorskap for alle ekte Nordmenn - uansett farge og religion!

 Hamad J.I. har skrevet låta "Kjære Norge", utrolig rørende og tankevekkende.

La oss stå sammen som nasjon kjære vakre lille Norge <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thank you for leaving a few words, I love your comments