onsdag 28. september 2011

My favourite apple cake - min favoritt blant eplekaker!

ANNE KRISTINES EPLEKAKE - ANNE KRISTINES APPLE CAKE!


Denne eplekaken er både enkel og herlig på smak, den har også en annen fordel ;)... hos oss finnes to som liker eplekake UTEN EPLER!!! Denne eplekaken har eplene på toppen og mine to kresne familiemedlemmer kan derfor fjerne epledelen og likevel kose seg med varm kake og is :)

This cake is easy to make and tastes great! Sunny Autumn day today and we enjoyed it with fresh coffee and ice cream :)

RECIPE - OPPSKRIFT

200 g sugar - sukker
200 g butter - smør
200 g flour - mel

2 eggs - egg (put  these in last - ha i sist)

1 tsp/ ts vanilla sugar - vaniljesukker
1 tsp/ ts baking powder - bakepulver

4 -6 Apples - epler
sprinkle on sugar and cinnamon - strø over sukker og kanel

1 1/2 liters form

180 grader Celsius 30 - 40 min
bottom of oven - nederste rille.

I have doubled the recipe on the picture - jeg har doblet oppskriften på bildet :)


My health isn`t good today, but I am going to sit down and enjoy all your lovely blogs as soon as I feel a bit better. Wishing all of you a great evening, hugs Pamela

Formen er ikke god ikveld, men så snart jeg føler meg bedre skal jeg sette meg ned og kose meg med alle de herlige bloggene deres! Ønsker alle en flott kveld, klem Pamela 

4 kommentarer:

  1. Hei høpp!!

    Denne så nydelig ut,nå ble jeg sulten:)

    Har sendt adressen din til Manuela bak nettbutikken sweet Lilly.Håper gaven din kommer raskt:)Kan du ikke si i fra om den ikke kommer innen de neste 14 dagene.Så skal jeg si i fra til henne:)

    nyt kvelden:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  2. Helt supert Linda :)gleder meg :)Ha en flott dag!
    That would be nice :)nuisance it`s a bit far to pop over ;) Have a great day!

    SvarSlett
  3. Du har en veldig trivelig blogg,
    og jeg melder meg som følger hos deg ;)

    SvarSlett

Thank you for leaving a few words, I love your comments