mandag 5. september 2011

Kjøkken og sykrok - Kitchen and my sewing corner

Endelig har jeg fått symaskinen ut av vaskerommet! Denne gamle skrivepulten fikk vi av et  vennepar. Helt super til sybord med god plass og mange skuffer. Arbeidsplassen ble sentralt i huset mellom stue og kjøkken - siden vi har åpen løsning. Det er virkelig praktisk å kunne være tilgjengelig og ha et øye med på hva ungene driver med rundt forbi.

I finally got my sewing machine out of the washing room! We were given this old desk by some friends last week and it works perfectly as a sewing table. Lots of space and lots of drawers for all my stuff ;). From here I can keep an eye what the children are up to and be avaliable if I`m needed!


Noen av de herlige stoffene jeg skal kose meg med utover høsten og vinteren. Skal bli både guttegenser, bakeforkle og pyjamasbukse og mere til av disse.

Some of the lovely fabrics I am going to enjoy working with this Autumn and Winter. There will be an apron, a little boy`s jersey a pair of pyjamas and more.


Et lite kjøkken i kjøkkenet - til minstemann :)

A small kitchen in the kitchen - for my smallest son :)


Da var hyllen min endelig på plass. Denne har vært med oss gjennom 12 år, 3 hus og fire fargeskift! Den rommer mange av mine gamle kjøkkenredskaper, bestikk og andre skatter. Rømmeholken på toppen er fra slektsgården.

Finally my kitchen shelf is up! This has been with us for the past 12 years, 3 houses and 4 colour changes! It contains many of my old kitchen utensils and other treasures.



Denne lysekronen kjøpte mannen min for 16 - 17 år siden, til ungkarshulen sin. Den var grønn i alle år, men nå har kona fått viljen sin og den har fått en ny drakt. Mannen er forresten veldig fornøyd med resultatet og var enig i at det var en absolutt forbedring :)

My husband bought this candelabra 16 -17 years ago - for his bachelors den. It was green but he agrees it was a real improvement doing it up :)


Nærbilde av kjøkkenhyllen min :)
Det lille bildet er kjøpt på Fretex til kr 49,- og er en gjenstand jeg er blitt kjempeglad i. Stemningen i det er helt herlig.

Another picture of my shelf. The little picture was bought from a Salvation Army shop -  like Oxfam. I really love it and the feeling it gives me when I look at it.


That`s all from me today. The skies have slowly gone very dark and seconds ago the heavens opened. I am going to make myself tea and get my knitting out! Hugs from me :)

Det var alt fra meg idag. Himmelen har blitt helt mørk og nå øser det ned utenfor. Skal sette over en kopp te og finne fram strikketøyet! Klem fra meg :)

5 kommentarer:

  1. What a pretty and cozy space you have created for yourself. Love all your collections.

    blessings,
    Danielle

    SvarSlett
  2. Så fin syhörna du fixat, ser så fint ut med skrivbordet. Och perfekt och ha koll på resten av familjen när du syr. Jättefin ljuskrona också.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  3. Kjempefin pult! Og så spennende greier du skal sy!! Har SÅ lyst til å lære meg å sy, men har så HÅPLØS dårlig tålmodighet....
    Kos deg i sykroken!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  4. Hei høpp!!

    her var det mye fint:)Smelt!!den pulten var skjønn.

    Står på farten til Ikea,jippi!!

    Takk for dine gode ord:)

    Nyt dagen:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  5. For et fint syhjørne. deilig å ha det sentralt, så en kan få sitte der, selv om noen maser litt, og man må gå litt til å fra. jeg endte opp på spisestuen, for da har jeg selskap, når jeg syr, og de andre er hjemme. Synes det er koseligere enn i et rom for meg selv. Og så masse fine stoffer. Gleder meg til å se hva du tryller ut av disse :-))
    Den kjøkkenhylle,og alt den innhold, misunner jeg deg til jeg nesten blir grønn. Der var det masse fint :-))
    Klem

    SvarSlett

Thank you for leaving a few words, I love your comments